Friday, August 7, 2009

Lawatan ke Utara Qatar - Madinat Al Shammal










j
Petang semalam agak tension kerana terpaksa kerja balik di site. Gini la kerja tempat orang. Ikut suka dia aje mana dia nak letak kita sehingga kekadang di beri kata duanya kat kita. Tapi puak-puak dia tu dok terperap aje di office tak apa. Sabar aje la. Look on positive side of it. Tiba pengalaman dan exposure.

So petang semalam saya balik separuh hari dan terus ambil Burn untuk ke Utara di penghujung Qatar. Perjalanan lebih kurang 95 km dari Doha dan kami singgah sebentar di sebuah mesjid untuk bersolat asar. Selepas asar kami meneruskan perjalanan ke utara. Jalanraya tak berapa elok tapi masih dalam pembinaan. Insyallah kalau siap nanti lagi mudah dah cepatlah untuk tiba ke destinasi.

Kawasan utara dulunya adalah tempat nelayan menangkap ikan untuk keperluan Qatar. Bandar dia kecil aje macam bandar cowboy. Kami sempat ambil gambar tumbuh-tumbuhan di padang pasir... hmm nampak macam akar fatimah. Kami sempat pergi ke persisiran pantai untuk menikmati bayu petang setra melihat matahari terbenam. Kami solat magrib di sebuah mesjid di situ dan singgah ke kedai india makan roti pratha. Kalau di Malaysia di panggil roti canai. Selesai makan kami terus pulang ke Doha. Itulah pengalaman singkat kami ke Madinat Al Shammal

6 comments:

balqis bq said...

cantik picture.uda rasa lah kan, berat daddy sh naik.eheheh

Mohamad said...

hai dah kena tegur ni harap2 kena buat exercise intensive la untuk maintain cam dulu ye?

Zimah said...

A'alaikum! A.Mat, lama tak chat..bz la akhir2 ni. Nmpk sihat kn.. chubby skit... he3! Betul la kta anak A.Mat tu.... takpe..tak lama g kan posa, bleh la susut skit kot?

Zimah said...

Tu gmbr pokok buah apa ek?

Mohamad said...

Harap2 gitu la hendak nya. Hai sekarang ni makan sikit pun dah cepat naik. Pokok tu I rasa macam akar fatimah. apa hang nak ka? Apa ada isi ke? Hai bila la aku nak ke tempat tu lagi.. Liya apa khabar lama tak bagi komen kat sini. Mungkin sibuk bisnes utk raya agaknya.

Zimah said...

Takpa noo..Trima kasih...Isi apa plak ek? Mana ada! Cukup la 3 tu je..tak larat dh..he3! Liya ok je tu...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
free counters

World Time


All right reserved © 2007. All materials presented belong to Mohamadj at www.mohamadj.com. Any materials can be reproduced with permission without changing the original content and has to be credited. Other material not stated belong to Mohamadj belongs to its owner.

Copyright © 2009 www.mohamadj.com