Monday, August 25, 2008

Letter Of Resignation

I have issued a Letter Of Resignation on 25th August 2008. I've been with the company for 14 good years and I feel it is time for me to leave for new challenges. I remembered before I joined this company, I was walking passed Jalan Ampang and saw this advertisement of this tallest building project in the world. Deep inside my heart, I said "I want to be part of this development". And I finally did.

I joined this company in September 1994. At that time, I was involved in the construction of Tower 2 Superstructure. It was a different kind of feeling & excitement to see the Tower grew day by day. I had the opportunity to travel to Japan, Korea, Europe & United States Of America during my tenure in the company.

Upon completion of the Petronas Twin Towers, I was assigned to another prestigious project in Bandar Seri Iskandar Perak for the construction of Chancellory Complex of University Of Technology Petronas. In that project, I managed the project designed by a renowned Architect Fosters & Partners.

The project I'm working on right now is the 58 Storey Office Tower in KLCC Development. It is sad to leave as this company has been part of me. But for the sake of my family & my future, I had to make this moved. I hope with the experience that I have gathered locally and soon internationally. I could share this experiences in building our nations to meet our Vision 2020 target.

I hope with this little sacrifice of mine could contribute something back to the country. My word of advice, be Sincere and Passion in whatever you do. Insya'allah ALLAH will always be with you.

Ir. Mohamad Abdul Jamal.

Sunday, August 24, 2008

My New Gadget : Nikon D80

Nikon D40X (image by flickr)

I had been using Nikon D40x for more than a year now. I've learned certain techniques and I've been doing things through trials and errors. I envide beautiful digital pictures posted in some of the blog. I wish i could produce a superb quality of images. So far, i've been getting tips from Malim & Abdul Rahman.


Nikon D80 (image by flickr)

I wish i could go for proper Photography class. So last Saturday on 23rd August. Abdul Rahman assisted me in buying a new Camera. I bought Nikon D80, a prime lens & a flash. I hope i can learn and master this new gadget. So, should you guys out there would like to share your tips with me? I would be obligh with your kind assistant.

Saturday, August 2, 2008

Back to the Past


air minuman ringan
Pemandangan dari Hotel Ancasa Port Dickson


Gerai Liya
Cara-cara membuat bahulu



Selepas menghadiri majlis perkahwinan di Paroi, tergerak hati ini untuk menziarah adik angkat saya Liya di Kuala Pilah. Dulu dia satu pejabat dengan saya masa saya zaman bujang lagi.

Selepas kami berpindah tempat kerja, kami sering juga berhubung dan keluarga kami juga rapat dengan dia. Dulu masa anak-anak saya kecil dia la yang tolong baby sitkan mereka. Memandang kan politik pejabat, dia terpaksa berhenti kerja dan tinggal di kampung. Ada juga saya cuba carikan dia kerja tapi dia menolak. Pelik juga saya mengapalah dia menolak. Katanya nak menolong emaknya di kampung. Kadang berkata juga di hati kecil ni, kenapa la dia menolak kerja yang memberi hasil yang agak selesa dengan kelayakannya.

Dengan perasaan ingin tahu itu lah saya gagahkan juga untuk ke kampungnya. Rupanya dia telah menjadi usahawan. Buka gerai di R&R jual bahulu. Kami sempat singgah di gerainya. Kami di jamu dengan bahulu yg panas dari oven serta buah-buahan tempatan manggis dan rambutan. Dan tak ketinggalan kami juga di jamu dengan air botol sarsi yang saya pernah rasa zaman persekolahan dulu.. Hai memang tak de bezanya. Terasa kembali ke zaman silam... Rasa puas hati trip ke Kuala Pilah tu. Balik dari Kuala Pilah saya sekeluarga singgah pula di Port Dickson berjumpa dengan ibu kesayangan yang sedang bercuti dengan kekanda saya....

Itu lah kisah minggu lalu.. apa pula minggu ni sama-samalah kita nantikan...

Wedding my Cousin Di Seremban



Anak saudara I, Faridah, Suami dan Cucu I






Pada hari Sabtu lepas kami sekeluarga telah pergi ke Taman Paroi Jaya di Seremban untuk menghadiri majlis perkahwinan sepupu saya. Kami sampai di sana kira-kira jam 1 petang. Dan ketika tu ramai dah saudara mara yang hadir. Kadang kala masa majlis perkahwinan macam ni la kita nak bertemu saudara-mara. Lebih-lebih lagi masing-masing sibuk dengan komitment masing-masing.

Sempat jumpa my cousins yang lain dan anak-anak buah. Tidak ketinggalan cucu baru yang belum pernah I jumpa. I bagi tau kat anak saudara I Faridah suruh cucu I tu panggil I Datuk Seri.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

World Time


All right reserved © 2007. All materials presented belong to Mohamadj at www.mohamadj.com. Any materials can be reproduced with permission without changing the original content and has to be credited. Other material not stated belong to Mohamadj belongs to its owner.

Copyright © 2009 www.mohamadj.com