Sunday, October 19, 2008

Hidup Baru Di Tempat Baru

Tak mudah untuk memulakan hidup baru di negara baru. Hanya bertawakal aje la kehardat illahi. Dah masuk 5 hari saya di Doha. Untuk bulan pertama saya di tempatkan di service apartment and untuk jangkamasa seminggu, syarikat saya bekerja akan menyediakan transport.

Service apartment yang saya tinggal lebih kurang RM8000 sebulan. Kemudahan yang ada termasuk, free internet broadband, gym dan swimming pool. Tapi bilik saya in particular tak de kitchenette dan laudry. Kalau ada, mungkin boleh la stay on aje di sini. Sementar itu di bandar Doha pun harganya lebih kurang juga.

Di samping rumah, transportation adalah penting. Public transport amat kurang. So tadi saya pergi la nak sewa kereta. Saya ingat boleh la pakai lesen British. Rupanya tak boleh so esok kenala ikhtiar cara lain untuk dapatkan temporary lesen sebelum boleh convert lesen UK ke lesen Qatar. Itu semua hanya boleh buat selepas Resident PErmit. Doakan la Allah mudahkan urusan saya di sini insyallah...

2 comments:

Mohd Hafizd said...

insyaAllah bro... smga dimudahkan urusan seharian..amin

Anonymous said...

Boleh Tahan Juga Yer Sewa Appartment di Sana.......
So Kena Lah Bijak Berbelanja Kat Sana Yer...Jangan Lupa Org di Sarang Buaya..... OPSSSSSSSSSS Silap Sungai Buaya dah Lah yer. Harapan Mereka Adalah Besar dan Yang Paling Mulia Adalah Pengorbanan Mereka Yang Merelakan Orang Tersayang Tinggal Berjauhan Darinya... Kaki Renang Tumpang Gembira Bila Melihat Niat dan Hajat Tercapai Sudah...Amin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
free counters

World Time


All right reserved © 2007. All materials presented belong to Mohamadj at www.mohamadj.com. Any materials can be reproduced with permission without changing the original content and has to be credited. Other material not stated belong to Mohamadj belongs to its owner.

Copyright © 2009 www.mohamadj.com