Saturday, January 5, 2008

A moment with Artist Abdul Latif..

Perjalanan pergi dari Rawang bermula jam 10.45 pagi melalui Batang Kali, Genting Highland dan Bandar Bentong. Bila melalui bandar Bentong saya teringat untuk menalipon seorang sahabat saya seorang Pelukis yang tinggal di Bentong, Pahang. So ape lagi, saya pun call dia cakap nak datang and to my surprise dia dengan lapang dada menerima kami. Teringin sangat nak tengok koleksi lukisan dia di samping ingin belajar tips-tips berguna untuk melukis dan menjadi seorang Pelukis. Saya lebih berminat untuk menghasil karya seni lukis yang berbentuk potret dan flowers..

Saya kagum dengan sifat semulajadi dia yang humble dan tidak lokek berkongsi ilmu. Beliau mempunyai sifat redah diri beliau walaupun dia adalah salah seorang Pelukis yang agak terkenal di kalangan Pelukis di Malaysia. Banyak juga karya beliau yang di jual ke Badan-Badan Koperat termasuk Duli Yang Maha Mulia Yang Di Pertuan Agung sekarang Tuanku Mizan. Syabas Abdul Latif.

Jadi bile agaknya saya boleh menuntut dengan Tuan Guru Adul Latif ni.. maklumlah tuan Guru senantiasa sibuk menghasilkan lukisan beliau yang terbaru untuk menyara hidup. ..

Semasa di sana saya sempat juga berangan menjadi Pelukis.. saksikan slide show di bawah ni... Tidak ketinggalan saya nak ucapkan terima kasih kepada beliau kerana membenarkan saya mempamerkan hasil lukisan beliau di blog saya. Jadi kalau ade yang berminat nak minta beliau melukis boleh la contact saya.. Hehehe boleh jadi Manager dia lak ek.. Thank you very much again to Abdul Latif.


1 comment:

Anonymous said...

WAhhhhhh.....
dah BerTamBah Hobi NAmpak......NaK JAdi PELukis LAk KeR.....TUan GuRu Abdul LatiF meMAng TERkeNAL..BAGus ar BergUrU DEngAnya....
LEPas NIe Blog En MRj..mAkiN BAnyak SumBER2 MakluMAt yaNG TErkini...BErisi dan BerNAS....INGat buKAN ISi Lain...hehehhehehhe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
free counters

World Time


All right reserved © 2007. All materials presented belong to Mohamadj at www.mohamadj.com. Any materials can be reproduced with permission without changing the original content and has to be credited. Other material not stated belong to Mohamadj belongs to its owner.

Copyright © 2009 www.mohamadj.com