Friday, December 26, 2008

Orang buat ketupat saya dapat Pahala


Baru-baru saya di beritahu mengenai sesaorang yang tak de kerja lain melainkan mengata saya dari belakang... buat apa lagi kalau bukan buat ketupat. Apa saya buat ada aje yang tak betul la, cara saya salah lah dan macam-macam lagi. Entah kadang saya heran dan pelik juga kerana saya tak pernah ganggu hidup dia. Dalam saya yang buat hal sendiri dengan keluarga sendiri pun di hinggapi virus ketupat tu.

To me I don't care. Dia buat ketupat I dapat pahala. Lagi pun bukan dia yang bagi saya makan anak beranak. Kalau I dan keluarga susah kami sendiri yang tanggung selama ini... bukan ada dia nak datang membantu atau bertanya khabar. Memanglah I am not a perfect person but what I did is for the best I can do and provide segala keperluan for my family as they are my responsibility. In fact kerja sampai di Qatar ini pun untuk mereka. Tapi kenapa masih ada orang yang sakit hati macam itu???

To me if you are man enough face me!, say right to my face what I did was wrong so that I can improve instead of talking behind my back. Patut la nabi pernah bersabda mengumpat itu seumpama memakan daging saudara sendiri. My advice tengok diri sendiri dan cermin la diri sendiri dulu sebelum ingin mengritik orang lain...

Kadang-kadang benda macam ni is very distrubing to me.. Tak itu juga di namakan kehidupan???

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

World Time


All right reserved © 2007. All materials presented belong to Mohamadj at www.mohamadj.com. Any materials can be reproduced with permission without changing the original content and has to be credited. Other material not stated belong to Mohamadj belongs to its owner.

Copyright © 2009 www.mohamadj.com