Monday, May 25, 2009

A Big Presentation.....

Hari ni saya jadi macam bidang terjun...kerja orang lain, orang lain yang kena buat. Kerja yang Konsultant patut buat saya pulak yang kena buat. Tapi saya tak kesah orang tak nak buat saya lagi suka buat.... supaya saya dapat pengalaman... bukannya senang nak dapat pengalaman sebegini.

Kami di beritau minggu lepas yang pihak majlis tempatan Doha tempat projek baru saya tu telah menjemput Klien kami untuk hadir untuk berbincang mengenai cadangan projek kami tu. Sebelum ini Klien kami telah menyuarakan hasrat untuk menangguhkan kerja untuk projek kami tu... Hmmm kalau projek tak jalan... hmm tahu2 aja la fulus....

Tapi saya tak kesah, kita nak pengalamaan dan buat aje kerja dengan ikhlas. Kadang-kadang bila kita buat kerja dengan ikhlas ... tak kesah dah apa nak jadi so kalau cakap pun selamba dan relax aje. Boss saya pula lepas tangan fasal tak puas hati disebabkan beberapa isu dengan Klien tersebut. Jadi sayala jadi wakil untuk syarikat saya.

Saya telah menyuruh konsultant projek tu buat presentation tapi di saat akhir dia tarik diri memandangkan crowd lebih dari 30 orang..seriau dan gambra agaknya, maklumla kesemua mereka itu adalah orang atasan Majlis Tempatan tersebut yang terdiri dari Qatari dan Expat. So saya buat biasa ajela bila buat presentation tu. Maklumlah dah banyak kali buat presentation masa kat Malaysia dulu. Semasa saya membuat presentation, semua mata tertumpu kepada saya. I know for sure my client was happy with me. The only thing I hope and want is for the project to commence. Anyway the choice is theirs. They own the land and they have the money. But as for me, it gives me a feeling of satifcation as least the people know me and know who I am. Kasi la naik sikit bangsa Malaysia... jangan kita asyik di jajah aje. Agar kita ni setanding dengan bangsa bertamaddun yang pandangan kita juga di ambil kira... Itu la cerita my Big Presentation.....

2 comments:

peza said...

tone mcm 'tensen' je.. =p

Mohamad said...

Peza itu bukan tone tension.. that is tone of uncertainty to be exact. Well in life are full of risks... It is just a matter how you manage. Just equipped yourself with whatecer knowledge and skills ... and you be OK. All the best to you.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
free counters

World Time


All right reserved © 2007. All materials presented belong to Mohamadj at www.mohamadj.com. Any materials can be reproduced with permission without changing the original content and has to be credited. Other material not stated belong to Mohamadj belongs to its owner.

Copyright © 2009 www.mohamadj.com