Monday, August 8, 2011

Getting things organized






Saya rasa setiap orang suka to keep things in order. Saya teringat masa kecil2 melihatkan mak dan kakak melipat baju-baju kami dengan tertib dan teratur dan menyimpan dalam almari. Walaupun dari luar almari tu nampak usang tapi bila buka di dalam setiap pakaian akan tersusun rapi. Mak paling pantang kalau kami ambil tuala ke dalam almari dia dengan menarik tuala tu dengan cepat kerana perbuatan itu akan spoil segala susuan pakaiannya yang telah tersusun rapi.

Saya pun kadang terikut2 dengan tradisi susunan.. Walaupun pada ketika itu kami tak mampu ada almari yg cantik2 tapi sekurang2 bila buka almari tu pakaian saya tersusun rapi. Kadang2 saya jealous tengok susunan rapi baik hiasan rumah dan pakaian dalam majalah Impiana dan Anjung Seri yang menjadi langanan saya. Dan itu lah impaian saya mempunyai rumah yang tersusun rapi dari luar ke dalam.

Jadi kalau dah duduk sorang2 ni boleh la berhiasan dan menyusun kerana dah tak de benda nak buat lagi. So beginilah sebahagian dari susuan pakaian saya di dalam almarri.. Nanti kan pula susunan atur di rumah saya nanti di ruangan akan datang insyallah.




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

World Time


All right reserved © 2007. All materials presented belong to Mohamadj at www.mohamadj.com. Any materials can be reproduced with permission without changing the original content and has to be credited. Other material not stated belong to Mohamadj belongs to its owner.

Copyright © 2009 www.mohamadj.com