Sunday, November 18, 2007

Visit By Uruguay's President to KLCC




Semasa pembinaan KLCC dulu ramai pengunjung dari serata dunia datang ke KLCC untuk belajar dan melihat sendiri pembinaan menara tertinggi di dunia. Saya pada mulanya 'low profile' dan tak suka untuk menengahkan diri terpaksa menjadi 'guide' dan memberi taklimat bagi pengunjung yang datang. Saya masih ingat lagi kali pertama saya memberi taklimat kepada kumpulan student dari Eropah. Itu pun kerana terpaksa disebabkan pengurus yang selalunya memberi taklimat bercuti. Masa tu degupan jantung saya bergerak pantas.. maklumlah itu kali pertama.

Saya berkata pada diri saya kalau ingin jadi orang yang terbilang, kita mesti mahir memberi ucapan dan taklimat. Sejak saat itu dari telah memberi taklimat kepada banyak kumpulan pelawat dari VVIP, badan2 koperat, dan orang awam dari serata dunia. Saya pernah memberi taklimat dan menjadi pengiring ketua-ketua negara dan kerabat diraja semasa mereka melawat KLCC seperti Prince Albert of Monaco, Sultan Brunei, Prince Edward of England, Kofi Annan dan baru2 ni Perdana Menteri Korea Utara dan Presiden Uruguay.

Melihatkan perwatakan Presiden Uruguay yang melawat KLCC semalam, ianya seorang yang amat simple dan mesra kepada kanak-kanak. I wish satu hari saya menjadi seorang pemimpin yang begitu significant dalam kehidupan orang lain.

Saya sempat curi-curi ambil gambar beliau semasa minum di Malaysia Petroleum Club semalam.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
free counters

World Time


All right reserved © 2007. All materials presented belong to Mohamadj at www.mohamadj.com. Any materials can be reproduced with permission without changing the original content and has to be credited. Other material not stated belong to Mohamadj belongs to its owner.

Copyright © 2009 www.mohamadj.com