Friday, September 24, 2010

Going back to Work


Pesawat MH 150 yang membawa saya ke Jeddah


Golden Lounge di KLIA


Hidangan Malam dalam Flight




Hidangan Malam dalam Flight tapi jamah je fasal bab perut yg kurang selesa..


Pemandangan Bandar Jeddah dari Pesawat. Kelihatan Air Pancutan di Hamra berdekatan tempat tinggal saya..

The journey back to work is never been easy especially when one had to leave the family thousands of kilometres away. When raya started, I kept counting days having to depart with the family... and spend every single precious moment and time with them. The climax was when I say goodbye at our residence in Setia Tropika. I hugged and kissed everyone of them and see them say goodbye... It was hard and tough.

Saya menaiki kereta sewa Honda ke Kuala Lumpur bersama anak angkat dan anak sahabat saya Zaleha. Dari dulu lagi tak mudah bagi saya menerima perpisahan terlebih lagi dengan orang-orang yang tersayang... So sepanjang beberapa kilometre pertama tu saya hanya mendiamkan diri mengenangkan masa-masa yg saya lalui bersama anak2 di sepanjang cuti.

Setelah menghantar Azim di Nilai saya terus ke KLIA utk tukar tiket dari economy ke business dek kerana terlalu banyak barang.. so dari bayar excess luggage dan duduk ekonomi class lebih baik la upgrade ke business dapat extra 20 kg dan harganya pun dekat RM2000. Hai maklum la bila balik Malaysia macam2 stok yg perlu di bawa, ikan bilis, kicap, kueh mueh dll.

True enough masa check in memang barang dah excess... setelah check in, sempat saya berjumpa Zoco kawan lama masa di UK dulu.. dan bersembang2 cerita macam mana nak mulakan business supaya boleh debt free.

Sempat makan nasi lemak tapi perut saya memang tak menentu setelah 2 hari Cirit Birit. So sempat pergi farmasi beli pil. Sesampai di KLIA jumpa Sahimi, Lokman and Ramlan dan sembang2 lagi dengan dia org.

Tepat jam 2 saya masuk pergi ke Golden lounge, solat dan makan ala kadar.. alah ruginya.. tak makan banyak tapi nak makan pun bimbang fasal perut masih tak lega.

Perjalanan agak smooth. Macam2 juga juadah di hidangkan termasuk satay. tapi biasa la makan setakat nak rasa je.. Bimbang nanti bertabur la dalam plane.

Bila dah sampai di Jeddah.. punya la lama beratur kat immigrasin. Lepas di chop ambil barang... Bila di scan barang, custom suruh buka kotak yg saya bawa.... Dia tanya " Apa ni" Saya kata kichap .. Dia kata "kenapa sampai dua?" Saya kata " Satu Manis Satu Masin". Ini la akibatnya dah addicted dengan kichap kipas udang...

Bila sampai di balai ketibaan, Ariffin dah tunggu and terus balik ke rumah tapi sempat singgah ke kedai sewa kereta.. Ambil kereta Hyundai Sonata pulak kali ni.

Itu la cite setakat ni...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
free counters

World Time


All right reserved © 2007. All materials presented belong to Mohamadj at www.mohamadj.com. Any materials can be reproduced with permission without changing the original content and has to be credited. Other material not stated belong to Mohamadj belongs to its owner.

Copyright © 2009 www.mohamadj.com