Saturday, August 2, 2008

Back to the Past


air minuman ringan
Pemandangan dari Hotel Ancasa Port Dickson


Gerai Liya
Cara-cara membuat bahulu



Selepas menghadiri majlis perkahwinan di Paroi, tergerak hati ini untuk menziarah adik angkat saya Liya di Kuala Pilah. Dulu dia satu pejabat dengan saya masa saya zaman bujang lagi.

Selepas kami berpindah tempat kerja, kami sering juga berhubung dan keluarga kami juga rapat dengan dia. Dulu masa anak-anak saya kecil dia la yang tolong baby sitkan mereka. Memandang kan politik pejabat, dia terpaksa berhenti kerja dan tinggal di kampung. Ada juga saya cuba carikan dia kerja tapi dia menolak. Pelik juga saya mengapalah dia menolak. Katanya nak menolong emaknya di kampung. Kadang berkata juga di hati kecil ni, kenapa la dia menolak kerja yang memberi hasil yang agak selesa dengan kelayakannya.

Dengan perasaan ingin tahu itu lah saya gagahkan juga untuk ke kampungnya. Rupanya dia telah menjadi usahawan. Buka gerai di R&R jual bahulu. Kami sempat singgah di gerainya. Kami di jamu dengan bahulu yg panas dari oven serta buah-buahan tempatan manggis dan rambutan. Dan tak ketinggalan kami juga di jamu dengan air botol sarsi yang saya pernah rasa zaman persekolahan dulu.. Hai memang tak de bezanya. Terasa kembali ke zaman silam... Rasa puas hati trip ke Kuala Pilah tu. Balik dari Kuala Pilah saya sekeluarga singgah pula di Port Dickson berjumpa dengan ibu kesayangan yang sedang bercuti dengan kekanda saya....

Itu lah kisah minggu lalu.. apa pula minggu ni sama-samalah kita nantikan...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

World Time


All right reserved © 2007. All materials presented belong to Mohamadj at www.mohamadj.com. Any materials can be reproduced with permission without changing the original content and has to be credited. Other material not stated belong to Mohamadj belongs to its owner.

Copyright © 2009 www.mohamadj.com