Thursday, April 28, 2011

Mencari Ketenangan di Tepi Pantai






Alhamdulillah setiap ciptaan Allah sungguh indah dan penuh dengan pelbagai hikmah bagi setiap makhluk yang menghuninya. Dari dulu lagi hati ini amat tertarik dengan pantai bagai ada suatu kedamaian dengan deruan ombak yang menghempas pantai setiap detik. Seolah-olah mengalunkan suatu irama yang dapat memberi ketenangan pada jiwa.

Saya masih ingat lagi semasa saya kecil, pertama kali saya di bawa ke pantai Lido di Johor Bahru oleh bapa saudara saya Pak Ali. Masa tu dia baru-baru kawin rasanya. Puas kami mandi tak ingat dunia. Tapi saya memang hantu air walau tak pandai berenang. Masa tu kami pergi tiap2 hari selama seminggu sampai hitam satu badan.

Mulai dari sini tiap kali apabila saya nak pergi sambung belajar, salah satu criteria ialah samada tempat tu berdekatan dengan pantai. Di Kuantan saya dekat dengan Teluk Cempedak, masa di UiTM Shah Alam di Kelang dan bila di UK pula dekat dengan Sungai Thames.

Bila berkerja pula, masa di Ipoh dekat dengan Lumut, di Doha dekat dengan Corniche dan kini di Jeddah pun begitu juga alhamdulillah...

Bagi di atur atau secara kebetulan atau it is the law of attraction... Apa-apa pun ianya sekurangnya ianya menjadi terapi semula jadi buat saya di kala sepi...

Aman tenang dan damai. Saksilah koleksi gambar yg saya ambil hari ni di Corniche berdekatan dengan Kharaj..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
free counters

World Time


All right reserved © 2007. All materials presented belong to Mohamadj at www.mohamadj.com. Any materials can be reproduced with permission without changing the original content and has to be credited. Other material not stated belong to Mohamadj belongs to its owner.

Copyright © 2009 www.mohamadj.com