Friday, July 30, 2010

Diving at Red Sea






Why am I doing this?? Itu lah persoalan yang saya dan rakan se pejabat Farid keutarakan dalam perjalanan ke Dream Resort untuk latihan scuba diving untuk mendapatkan lesen menyelam.

Sebenarnya hasrat saya untuk mendapatkan lesen menyelam memang dah lama dari tahun 1994 lagi. Tetapi masa tu al maklum je la; nak ambil lesen dalam RM1200. So setiap kali pergi bercuti ke pulau-pulau di pantai timur rasa jeles tengok org pergi meyelam pada hal kita hanya mampu snorkel di permukaan air macam itik. Rasa ingin menyelam selalu membara......

Mungkin dengan sebab itulah bila di lawa oleh teman sepejabat untuk belajar menyelam, saya tanpa fikir panjang terus terima. Lebih2 lagi instructor sanggup datang office utk bagi training teori pada kami. Ada test dan juga exam utk mendapatkan lesen. Lepas teori kami di latih di swimming pool selama 2 hari dan 2 hari di laut. Dan hari ni ialah hari yg pertaman kami di latih di laut.

Tapi sepanjang latihan di pool, saya dah tak rasa excited macam keinignan tahun 1994 dulu.. mungkin age is catching up.... or dah dalam comfort zone...

Memandangkan dah letih dan ngantuk ni.. terpaksa la cite fasal diving ni bersambung...
bersambung....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
free counters

World Time


All right reserved © 2007. All materials presented belong to Mohamadj at www.mohamadj.com. Any materials can be reproduced with permission without changing the original content and has to be credited. Other material not stated belong to Mohamadj belongs to its owner.

Copyright © 2009 www.mohamadj.com